söndag 21 mars 2010

Till mitt Hjerta

19 Mars.

Var ute på middag andra fredagen i rad med E. Denna gång den nyöppnade Hjerta som ligger nere i Skeppsholmen.
E's fd kollega Viktor jobbar där nu och snart ska Markus, också en kollega, flytta dit.
Det var ganska svårt att hitta dit inte ens taxichauffören hittade, vilket var ganska roligt. Han stoppade taximetern när vi kom till moderna museet och körde runt med oss i baksätet tills vi hittade restaurangen.
Det är en öppen lokal, med en känsla av skolmatsal. Vita tomma väggar men snygg öppen kök. Personalen verkade inte alla vara bra på det de gör, men vem är det i början?? Hejja!



Till förrätt blev det
Halstrad pilgrimsmussla, blåmusslor och chorizo i liten gryta till E och Vintersallad med lättrökt torsk, kronärtskocka och äppelvinägrett till mig.

Till huvudrätt blev det Hängmörad entrecôte, sherrysenap och gröna bönor till mig och Hjertas ankkorv med lins- och bön pot au feu till E.


Helt ok mat. Inte den bästa jag ätit med E fast jag hade det trevligt ändå. Det blev en härlig efterrätt också. Passionsfruktsufflé med chokladglass och Karamelliserade äpplen med vaniljglass.


Var ganska tvungen att åka hem direkt efter middagen för att jag skulle jobba tidigt på lördagen. Får se vart vi går nästa gång. Landet kanske?

1 kommentar:

  1. Oh, det verkar göttgöttgött! Men det blir nog inga lyxrestauranger för mig på ett tag, snarare barnvagns-caféer, höhö.

    SvaraRadera