måndag 15 mars 2010

B.A.R besök

11.45

Att va tillsammans med E har sina fördelar. Man kan ringa en fredag eftermiddag till en restaurangchef till en trendig restaurang, få höra att det är 350 bokat men ändå fixa ett bord till den tid vi vill ha. Så var det i fredags när E ville att vi skulle ut och äta, det blev B.A.R.
(Jag tror att jag läste på Mäms blogg att hon var där och åt med Bobby för inte så längesen?)


När vi kom dit 20.30 var det packat med folk. Bar-området på bilden var fullt och även alla bord. Vi fick vårt bord på mindre än 5 minuter.
B.A.R är inriktat på fisk och skaldjur, men det finns även kött att beställa. Själva konceptet är ganska nytänkt för att vara Stockholm, där man själv får välja råvaran och tillbehör.


Till förrätt valde vi hummer-champagne paket. Det var gott som fan.
Sen till huvudrätt blev det svensk hängmörad biff till mig och nån köttig fisk till E. Som tillbehör valde vi Avokado sallad, sallad med senapsvinaigrett och risotto. Jag är en trogen älskarinna till Risotto. Till det drack vi nån dyr vin som jag inte riktigt kände nån bättre skillnad i jämförelse med andra viner som E brukar köpa.
Till efterrätt blev det crème brûlée och hallonsorbet. Efter maten gick vi vidare till Pontus! Brunnsgatan för att ta några drinkar/öl. Men vi kunde ju inte stanna så länge för att Sony va hemma ensam. Så vi åkte hem nån gång efter 12 för att rasta lillen.... sen blev det att hoppa i sängen!

Jättemysig fredag och nu på fredag är han ledig på kvällen igen. Funderar på om jag ska bjuda ut honom, man kan ju inte alltid låta mannen betala även om han är ok med det :)


Laddar upp några fler bilder på B.A.R, åk dit och prova själv!






Btw. E kommer jobba som Sommelier på Pontus By the Sea i sommar, jag har redan planerat att det kommer bli mitt sommarhäng. Sommarhäng som brukar vara antingen Tanto eller någon annan mysig park. Vi vet alla hur jobbigt det är att sitta i en park en varm sommardag och dricka men inte ha någon toalett. Så Pontus by the Sea, skaldjursplatå och drinkar vid skeppsbron........ ser fram emot det. Häng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar