torsdag 18 mars 2010

Om andra

16.41

Går du också runt och tänker på andras kroppar? Jag noterade mig själv 3ggr stå och fundera över någon annans kropp.

1. Från skolan ut till stan. En kvinna 40års åldern med två fläskberg till ben. "Jag undrar hur de ser ut utan de tighta byxorna. Apelsinskal?"

2. Gymmet. En kvinna runt 30år stod och sminkade sig i trosor och linne. "Apelsinrumpa... Jag undrar om jag kommer ha sån bak när jag blir äldre".

3. I väntan på bussen hem. En drygt 18årig tjej. "Åj Jävlar vilka killer legs hon har. Killer kropp överhuvudtaget. Mums!"


Det händer då och då att jag önskar andra död. Som småpojkar i åldern 10-12 som inte sitter still och håller käften.. Eller alla barn från 5-15år som inte sitter still och håller käften för den delen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar