onsdag 3 mars 2010

En crappig start på tisdag

11.03

Vaknade 11.23, inga konstigheter. Borsta tänderna och gick ut till köket, det var då jag märkte hur det började simma runt en fläck i min synfält. Första tanken var ifall jag hade bländat mig själv, men snart förstod jag att migränattacken var på väg. Jag hann väl kolla på halva How I met your mother och äta lite tomatsoppa innan en explosionsartat huvudvärk.
Jag blev som förlamad. Kunde inte göra hastiga rörelser utan att hjärnan ville klyva sig i två. Så fort jag la mig ner så började illamåendet, jag kräktes nog närmare 5 ggr igår.

Så spenderade jag hela gårdagen. Blev rundor fram och tillbaka mellan sängen och toan. Kräktes medan Sony stod brevid och kollade på. Flera ggr ville jag gråta men egot var för stort för att backa undan, det blev att ligga tyst och försöka "sova bort" det.
Aldrig är jag så ynklig som när jag har migrän.

1 kommentar: