lördag 27 april 2013

Hong Kong dag 7: Lantau Peak och stora buddahn

Har inga bilder på buddahn uppe på ett berg. Men kan berätta lite kort om resan dit!!

Vi tog taxi till Kowloon Tong stationen, därifrån tog vi väl "pendeln" mot Tong Chung (?). Hela resan dit gick ganska snabbt. Btw, Jeanette berättade ju om en outlet därute, den va precis vid stationen. Dessvärre gick vi aldrig i den för att jag mådde ganska skit (svimmfärdig och illmående) så vi skyndade oss hem efter besöket.

Men Rasmus ville ju gå så jag tog mig i kragen och guidade killarna dit! (Kan ha mixat ihop dagarna. Har sovit förbannat mkt när jag va sjuk, man tappar lätt bort dagarna då)
Anyways, vi åkte 360 linbanan med glasgolv. Resan tog väl ca 30min, Emil va inte så glad för han är ju höjdrädd. Jag har aldrig tagit det på allvar, nu i efterhand sa han att han tyckte att hela den redan tur och retur var hemsk.... sorry!!!! >.< Rasmus fel, han valde.

Vi passade också på att äta deras vegetariska mat som munkarna där äter för 78hkd. Jag hade ingen vidare aptit så ska inte säga att maten va sådär super. Men den var ivf duglig.
Sen gick vi upp till buddahn. Ett par hundra trappsteg? Vet inte. Jag mådde ivf skit när jag kom upp. V tvungen att sitta ner som en gammal kärring i skuggan för att få vila och andas..

Här kommer ivf gra trevliga bilder









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar