fredag 8 april 2011

Subito Event & PR

21.50

I söndagskväll (eller måndag) satt jag och skrev ihop ett cv som jag skulle skicka till olika eventbyråer i Stockholm. Hade fått i uppgift av Micke och Björn att jag skulle ta fram en lista på 30 eventbyråer till förra fredagen som jag kan tänka mig vara. Fast jag gjorde det aldrig och ångesten hann ikapp mig så jag tog mig i kragen och skrev ihop något som jag ansåg vara ett hyfsat personligt brev/cv.
Meningen med detta inlägg är att jag vill skryta lite. Jag skickade iväg 3 cv och hade inte förväntat mig svar nån gång snart. Redan dagen därpå fick jag svar från alla tre. Alla var intresserade, men en kunde inte ta emot fler praktikanter. En annan har ville att jag skulle komma in redan torsdag eller fredag. Subito heter event & PR byrån, inget som jag hade hört talas om förrän jag sökte fram eventbyråer på Eniro.se
E hade tydligen hört talas om dem, och när jag gick in på deras hemsida för att plugga på lite inför jobbintervjun så märkte jag vilken mäktig lista de har på uppdragsgivare! Däribland fanns White Guide, Sony Music Entertainment, Finest.se och många fler kända branschnamn. För mig kändes det bara som ett stort bonus att företaget jobbade med både stora och små företag, men det som verkligen fick mitt hjärta att pirra till lite idag var deras lokal, utseendet och hela konceptet! Trodde först att jag befann mig i NY eller något. Hela kontoret var öppet, ljust och vitt med stora glasdörrar och snygg inredning. Alla använde i princip Mac datorer och alla såg professionella ut. Subito delade lokal med en reklambyrå och alla verkade komma sjukt bra överens.

Intervjun gick bra. Daniel som jag träffade sa att det verkar som om det inte ska vara några problem för mig att få börja där men vi får se. Han skulle höra av sig i början av veckan och ta en till kortare intervju för att sen på slutet av veckan antingen "tacka och önska lycka till" eller "välkommen" som han uttryckte det :)
Hur som, det verkar asnice där. Fast jag fick aldrig chansen att förhandla fram en sak som för mig spelar stor roll. Får se om jag får igenom det nästa vecka :) håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar