onsdag 20 april 2011

Matbilder!

20.00

Jag har på sätt och vis en speciell relation till mat. Jag älskar men samtidigt hatar den. Just nu är det ganska liberalt i och med att jag reglerar intaget via Shape Up. Shape Up är bra, så länge man inte fuskar (vilket jag gör ganska ofta men kompenserar med träning).

Här kommer ivf lite matbilder på senaste tidens måltider. Ibland äter jag väldigt bra för att vara student!

Först ut. Middagstips! Skivade zuccini med chili, vitlök och tigerräkor på risbädd. Jättegott!
Skala (frivilligt) zuccinin och skiva den tunt ca 05,cm snett på längden.

Hacka vitlök och chili till små små bitar
Skala och ansa tigerräkorna, marinera med salt, lite vitpeppar, soya och fisksås
Stek tigerräkorna på hög värme tillsammans med chili och vitlök först tills de börjar bli röda,
sen i med zuccinin. Woka snabbt och i med soya och fisksås. Lite vatten om du vill.
Woka i kanske 3-4 minuter tills tigerräkorna är genomstekta, man vill ha lite tuggmotstånd på zuccinin.
Servera med nykokt ris!

Nästa. Löjromstoast med räkor till

Sittandes grillbuffé på Pontus by the Sea med familjen och E

Sushi från Hötorgshallen (Måste kolla vad de heter). Rekommenderar dig att prova!
Den ligger längst in i en liten hörna mellan Hav och Melanders.

Sist men inte minst. Räkmacka med avokado och ägg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar