onsdag 20 april 2011

Middag på Pontus!

19.50

Jag är ju bara så dålig på att uppdatera samma dag något mycket trevligt händer. Fast det är å andra sidan kanske bra, vad för liv har man om man bloggar på minuten något händer?

Så i helgen var jag och E på middag på brunnsgatan. E hade fått en middag av Jimmy som tack och hela tiden har E sagt att han ska ta med Rasmus istället för mig. Så jag gick ju runt en hel vecka och försökte smälta det. Samma dag som han hade bokat bord ljög han att han skulle börja sent, så jag skyndade mig hem lördagen där för att hinna hänga lite. Så ber han mig sätta mig på soffan och det första jag tänkte var "vad har han nu gjort?". Samma stund jag skulle fråga vad som hade hänt så berättade han att VI skulle på middag och inte han och Rasmus. Jag blev jätteglad :)

Så det blev en enkelt 3-rätters. Kommer inte riktigt ihåg vad allt var. Men förrätten här nedan


Sen fick vi torskrygg och kalvbräss med rotsaker vända i hollandaisesås

Sist men inte minst efterrätten som var rabarber med vitchokladkräm?
Till det drack vi champagne och massa gott vin.
Vi tog en fördrink på Sjögräs
där vi hade våran första dejt. Helt underbart! Jag och min tropiska drink med fancy namn



Vi mötte upp Rasmus och Sara efter det på Gondolens vinbar. Efter vinbaren gick vi till Loch and Quay. Jag blev pruttfull! Men trevligt hade vi ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar