fredag 18 februari 2011

Mycket just nu

00.46

Har jag tid att blogga har jag tid att plugga, så enkelt är det egentligen. Men jag känner att bloggandet ger mig en avslappnande stund för mig själv när det är mycket eller då jag inte orkar mer.

Igår vaknade jag upp till ett MYCKET otrevligt svar på mailen jag fått av en lärare. Förutom att den läraren har bränt alla broar med mig så vill jag inte gå in på detaljer. Kort sagt, jag hade rätt om det vi pratade om.
"Problemet" har fått mig att fundera över utbildningen och jag tycker bara mer och mer illa om den och min första bild av vissa i klassen har ändrats markant dem senaste veckorna.
Förutom att jag har en hemtenta som ska in nu på söndag (har bara lyckats svara på 6-8 frågor av 25 hittills ikväll) så har vi även våran marknadsföringsprojekt. Dessutom jobbar jag en hel del, och nästa vecka ska jag med stor sannolikhet gå på en till arbetsintervju. Kort förklarat, jag har mycket på G just nu.

Ska dessutom börja söka heltidsjobb nu. Jag har en plan. Längtar tills allt börjar lugna ner sig, vilket kanske inte är förrän senare i April/Maj?



Dagarna gå sakta om man inte har något att se fram emot, så på senare tid har jag börjat sätta upp små mållinjer för bara mig själv. Inga prestationsångest eller jobbigt. Utan mest något att se fram emot. Som en Restart för varje gång jag når mållinjen :)
Nästa mållinje är middagen på BTS med familjen och E. Datum är inte bestämt än då Pontus By the Grill precis börjat, men jag ser definitivt fram emot en sittandes grillbuffé med gott vin och gott sällskap! Till sommaren borde jag nog lägga till festivaler eller resor som mållinjer. Vi får se! Kommer med en planering så fort jag har tid att sätta mig ner och glo igenom vad som erbjuds i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar