onsdag 22 december 2010

Glömt nåt?

00.34

När jag skrev upp mig på veckodagarna innan jul så sa Kenneth (min chef) att det brukar vara hur lugnt som helst. Jag kan säga att det inte har varit hur lugnt som helst!
När Siri går för dagen då jag kommer, så blir har det nu i två dagar varit ett helvetet! På ett utmanande sätt. Muffinsfabriken är ju fortfarande nytt för mig, det finns en lathunds anvisning på vad man ska/bör göra under dagen och vid stängning men jag försöker att inte använda mig för mkt av den. Man måste ju lära sig komma ihåg själv!

Hur som helst. Idag var det sjukt mkt att göra. Det kom folk hela tiden så jag visste inte riktigt om jag skulle plocka disken/diska först eller om jag skulle fylla på eller om jag skulle servera kunderna först. Visserligen är det bra för mig att lära mig deras tempo. Men regel nummer ett har alltid varit "Se till att plocka disk från borden först". Jag var lite dålig med det idag. När det väl hade lugnat ner sig fick jag jobba ikapp det jag inte hunnit med under dagen... ja typ som att fylla på muffinsar, märka dem, diska, städa inför 2 veckors uppehåll.... ganska mkt.

Kenneth och Peter kom ändå in senare mot kvällen för att kolla hur mkt det var kvar av allt som behöves innan vi stänger i övermorgon.
Blir alltid lite illa till mods och stressad över att Kenneth är där, han tycker nämligen om att rätta folk. Vilket är bra att jag lär mig som ny, men man måste också få göra misstag. Förhoppningsvis har jag inte glömt något, sitter och funderar ifall jag stängde av diskmaskinen eller inte... Jag vet att jag inte har slängt muffins från i torsdags. Men jag antog att killarna hade gjort det när de gick igenom muffinsarna i montern. Kan ha fel.

Jag lär ligga vaken halva natten och fundera över vad jag kan ha glömt....... precis som jag gjorde i början när jag jobbade på Centralen.

Hoppas det blir lugnt imorn så jag hinner storstäda! Muffins någon?


Ska för övrigt åka till SÖS och hälsa på Rasmus imorn innan han opererar knät! Sen förbi hemköp och köpa en hel laxsida och dillknippe... Jag ska grava mera lax! Gött!

Blev bjuden hem till Moki på julmys imorn, få se om jag orkar och hinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar