söndag 28 november 2010

Första Advent

21.04

Det här är bloggens första advent ever. Detta firades med Julgranständning nere vid skeppsbron @ Pontus by the sea!
Nä inte riktigt men jag skulle dit ändå.

Vaknade ganska tidigt i morse (runt tio) och fixade mig i ordning för att dra ut till stan en runda. Ingen hade lust eller ork att komma ut och luncha med mig, vild lönings-fredag?
Men jag åkte ut runt ett och köpte mig ett par vantar, mina bläckfiskar har gått sönder. Och ett diadem, lite tofu och en tidning.. Moki var den enda som orkade komma ut, så jag propsade att vi skulle till BTS för att se Julgranständningen och dricka glögg.
Han var sen så han missade själva tändningen men jag hann se den precis. Sen var det bara raka vägen in till BTS och sätta mig vid baren. Rara barchefen Fredrik bjussa på vinglögg och pepparkakor. Efter ett tag joina Moki.
Vi satt där och snackade massa restaurangsnack, lite festivalsnack, vad andra höll på med osvosv osv...

Han vart tvungen att gå så småningom medan jag satt kvar. E bjöd på Julbord. Det var riktigt gott. Jag älskar gravad lax.
Rekommenderar starkt att alla ska äta Julbord på Pontus By the Sea. Mot slutet av Januari kommer det även komedi-duon från Medium Rare att ha shower där. E vill tydligen dit då.... jag offrar mig

Jag avslutar inlägget med en bild på Julgranen vid gamla stan. Skitdålig bild, jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar