tisdag 2 november 2010

Kulturell-söndag

12.46

Söndagen började segt. E åkte över till Rasmus direkt efter att vi vaknat för att spela ett töntigt spel. Där spenderade han typ halva sin söndag.
Vad gjorde jag? Planen var att jag skulle dra till gymmet (Ska dit idag efter skolan istället), men den planen gick i kras så fort jag hörde av mig till Jeanette. Hon och Nisse skulle gå på en konstutställning på F12 som hans pappa hade styrt upp.

Vi möttes upp vid Gamla Stan, tippade över till F12 där en besvikelse svepte över Jeanette. Hon hade förmodligen hört väldigt bra om F12 terrassen, men "är det allt?" frågade hon när vi kom dit.

Själva konstutställningen var stort, och väldigt inspirerande. Såg en illustration som jag blev helt förälskad i. Jag vågade inte ens fråga vad den kostade, för hur som skulle jag aldrig ha råd med den....


Däremot smygfotade jag illustrationen för att jag ville visa vad som tilltalar mig.. Jag kan bryta mot nån copyright lag men jag hoppas jag inte åker dit på det.
Bilden är gjord av Björn Brusewitz och heter Arkitekten/ Människan i människan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar