söndag 29 augusti 2010

Något som jag kan och inte kan

00.37

Här sitter jag, klockan är över tolv och jag har suttit och "redigerat" lite bilder på photoshop. Jag kommer ihåg lektionerna i gymnasiet då jag läste Fotografisk bild A bara för skojs skull och inte direkt lärde mig något... Ja det är svårt att göra något med bilderna. Dessutom har jag bara använt Paint Shop Pro så länge jag kommer ihåg..
Anyhow. Bloggen håller på att byta bild, som ni kanske ser. Jag försökte komma på en fiffig men inte bögig rubrik men den blev ganska töntig ändå, eller hur?



Igår åt jag middag hos mamma och varje gång jag är där kommer jag hem med saker, mer bestämt mat. Jag hade kollat mina alternativ för kvällen. Messade Fredrik tidigt på dagen och kollade ifall han ville hänga som senast, för jag var inte på direkt fest-humör och det var inte mitt konto heller.. Men det slutade med att jag mötte upp Jeanette och drog till Radissons "Skybar". Inte så mycket till Skybar, panorama baren jag och E var på i Hong Kong känns lite svårslaget för tillfället.
Vi hann ta en champagnedrink innan vi gick till Berns för att Mats plus 3 står på listan. Väl där mötte vi upp Jon som kände DJn och musiken var ganska bra. Jeanette dansar inte, jag blev ledsen men drog iväg med John och Jon till dansgolvet och gungade lite.... tills två schtekare som rockade loss rockade loss på min cider. Spillde en hel del och kände att istället för att bli sur så kunde jag lika gärna rocka med. Så där stod vi som inte kände varandra och hoppade och dansade tills mina ben vek sig. Jag hade roligt.
Sen skulle vi vidare till Hells kitchen, men lönehelg det var var det självklart packat redan utanför så med ett till tappert försök till Solidaritetet så bestämde vi oss alla för att slänga in handduken. Slutade med fyllekäk på Max och taxi hem. Har inte haft så roligt en fredagkväll på länge! Mer sånt tack!

Nästa helg är det kräftskiva. Hoppas E kan få ledigt och följa med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar