söndag 8 augusti 2010

Helgens äventyr

17.12

Äventyr är lite å ta i. Men i fredags gjorde jag äntligen en ögonfransförlängning. Ska lägga upp resultat senare.
På kvällen hade jag bjudit till fest, ingen brakfest eller något utan bara en skön get-together med trevliga människor.

E skulle komma tillbaka efter tolv slaget på natten på lördagen så jag var ganska illa tvungen att underhålla mig med något hela dagen. Planen var att dra ut och dansa, men det blev pasta på Vapiano med Johanna istället. Hanna, hennes kusse, mötte upp oss och vi drog till en irländsk bar och drack lite. Det blev snart ganska tråkigt så jag ursäktade mig och skickade iväg ett sms till Fredrik där jag frågade ifall jag kunde hänga hos honom istället. Allt var grönt.

Han bor tydligen i ett vandrarhem som ägs av militären för tillfället, mysigt. Enda problemet som dök upp var ifall portiern skulle släppa in mig eller inte. Så under hela vägen från Stureplan till bakom Grand Hotel så hade jag jobbat på en bra ursäkt. Det ösregnade, egentligen skulle det lyda något "Jag måste låna kläder av min kompis som bor här pga regnet". Men väl inne var det ärligt, "Jag har inte träffat killen på hur länge som helst och ville hänga lite med honom i si sådär 2 timmar. Jag lovar att inget oanständigt kommer att hända *puppyeyes*", jag blev insläppt. Fredrik är stensäker på att portiern kommer att säga något om det.
Nä men vi låg i han och hans rumskamrats säng och glodde på lördags-tv3. Zappade mellan 4an också. Snackade lite skit, smygläste lite när han fick sms och gjorde inget oanständigt.
Vid tolvslaget messade E äntligen mig, han hade landat. Jag var överlycklig. Så en timme senare tippade jag vidare i mina klackar till centralstationen och skulle möta upp Ralle och E som var hemma från Las Palmas. Återföreningen slutade nästan i tårar för min del. E trodde jag skojade, men jag va allvarlig. Allvarlig gosig och needy.

Festen var trevlig.

Middagen med Johanna var trevlig.

Film myset med Fredrik var trevligt.

Ibland så är hela helgen trevlig. För snart ska jag och E samt Mario äta middag på Shogun i deras tatami-rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar