måndag 2 augusti 2010

Söndagsmiddag #2

20.29

Öppnade igår på Street, och det första jag får höra var "Stockholm var äcklig igår" av kocken. Spelade dum och låtsades som om jag inte fattade vad han menade och frågade varför. Då sa han att det var p.g.a alla homosexuella igår på Pride paraden. Idioten vågade sig på att fråga ifall jag också tyckte det så jag sa att jag Älskade dem. Direkt fattade han att han hade gjort bort sig så han försökte rädda situationen med att förklara hans böghat. Gick inte så bra, och han hade förstört halva min dag. Hoppas han får kicken snart.


E hade bestämt att vi skulle äta ute igår, och han valde restaurang Kungsholmen. En klar favorit av mina. Där hade vi en av våra första dejter och deras mat är jättebra till ett rimligt pris.
Bokade bord ganska sent och kom dit 20.54. När vi väl kom fram till hovmästaren för att anmäla oss såg jag en figur långt bort i bakgrunden som vinkade frekvent, vem var det inte förutom Mario! Bredvid satt Johan, Markus och praktikanten. Så alla sommelier från Pontus hade samlats! Senare kom Pia också, så vi var väl 7st som skulle äta på Marios bekostnad.
Råhungriga som jag och E var blev bjudna på champagne direkt när vi kom, sen kom antipastan och bento in och 2 flaskor champagne till. Jag beställde en halv nigiri och bibimbap till huvudrätt och resten av gänget beställde bl.a kantarelltoast, sashimi, sushi, vietnamesisk biffsallad mm. Sen kom mer champagne, drinkar, öl och avec. Notan hamnade på över 6500kr, men riktigt trevligt hade vi det!
Var ganska dålig på att ta bilder, men mesta beror på att jag har en crappy telefonkamera.




Btw. Alla sommerlier hade glasögon, snacka om nördgäng! :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar