tisdag 13 juli 2010

En rad sena uppdateringar #4

22.56

Ja, jag har inga bra ursäkter att inte ha uppdaterat nu när jag har en laptop... Har fortfarande inte vågat ta med den ut på en sväng än. Hur som helst!

Förra veckan i onsdags hade jag en liten grillmiddag med Martin, Jeanette och hennes nya dude som jag finner mycket trevlig, Nils! Har bara en bild på våra hemmagjorda hamburgare..
Jädrans gott blev det, tack Jeanette!
Jag gjorde en egen potatissallad. Nästa gång jag bjuder in folk på grillmiddag (Alisa och Johanna!) så blire samma sallad... så länge det finns färskpotatis kvar i butikerna.








Sen har jag bara jobbat hela helgen ON the hell of earth. Värmen, inte pga dåliga saker.. Well, det händer mycket dåligt men jag borde nog inte skriva om det. Kort sagt, hittar jag något nytt så drar jag fort som attans.

På tal om jobb så hände det något otroligt tråkigt igår när jag jobbade på Street.
Så en trevlig japansk gubbe från Kanada kom och åt hos oss när jag stod i kassan. En stund senare springer han fram till mig helt panikslagen och sa "My backpack has been stolen!!!" och jag flippade ur.
Jo för att jag såg tjuven komma och ta väskan men reagerade inte. Det var en lång man från mellanöstern, såg ut som vilken resenär som helst som skulle gå förbi men stannade upp och siktade in sig på väskan och tog den. Jag reagerade inte för att undermedvetet trodde jag väl att det var hans väska.... Stackarn japanen var helt förkrossad eftersom hans laptop, systemkamera, mobil och pengar låg i väskan. Mest gnällde han över hans "precious pictures". Antar att han är fotograf.
Jaja, ringde vakten och visade vart stölden skedde. Gubben gjorde en anmälan hos polisen och jag hoppas verkligen att man hittar tjuven eller att sakerna dyker upp. Sådant som telefon och dator går ju att spåra tack vare GPS och IP adress (?). Taskigt sätt att börja semestern på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar