söndag 18 april 2010

Taxichaufför #2

22.15

Jag var tvungen att dra tidigare från Grodan pga ett tidigt morgonpass på Robert's. Utanför Åhléns beställde jag topcab igen. Av alla deras bildar fick jag samma bildnummer som den jag skrev om tidigare, och med 98% säkerhet samma chaufför.

Det blev tydliga instruktioner om hur han skulle åka. Han lät lite tveksam över sträckan. Jag fick beskriva hur han skulle köra. Han missade nästan min avfart in till Kransen. Jag blev irriterad. Jag hittade inte mitt kreditkort. Ringde panikslagen till E som kom ut och skulle betala åt mig. Tankarna for till att spärra mina kort, alla kort samlade i korthållaren. Ångest ångest ångest.
Men jag hittade den i innerfickan. E undrade nog hur full jag var. Vi var båda överrens om att det var samma cp-chaufför som körde oss i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar