lördag 17 april 2010

Att dinera på Pontus Frithiofs restaurang

13.11

E påminde mig för nån dag sen att vi skulle äta på Pontus igår. Det kom som en fin överraskning mitt i all matte C-ångest eftersom jag hade helt glömt bort det.

Ett bord var bokat i hans namn vid kl.21.00. Champagne beställd innan vi ens slagit oss ner, och enligt mig den perfekta starten på en lyckad kväll. Ingen meny var nödvändig, det var avsmaknings-menyn "Pontus väljer" med vinpacket som gällde. Matupplevelsen var som en dans i munnen med de passande vinen. Totalt fick vi 5 rätter plus en extrarätt från köket, 2 glas vitt och 3 glas rött var till maten. Utöver det kom även sommeliern Mario Moroni förbi med 2 flashig flaskor rött. Jag kan ju erkänna att efter 3e glas vinet var jag redan på väg att bli ganska packad. Men det var att bita ihop och inte göra bort mig. Fast å andra sidan missade jag munnen med vattenglaset och hällde rakt ner på bordet 3 ggr.

Middagen slutade vid 1 på natten och vi fortsatte vidare till Spitfire för att möta upp Pontus vännerna, där fortsatte vi med öl och somersby. Skönt att komma till en mer avslappnad miljö och kunna snacka skit med E's vänner.

Vid halv tre var det nog dags att dra sig hemåt med topcab... ett kort inlägg som kommer efter den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar