lördag 17 april 2010

Ett klagomål

13.34

Vid halv två gick vi utanför Spittan och beställde en topcab hem till kransen. Inga konstigheter med beställningen, allt var som vanligt. Förutom att denna gång var det en cp chaufför.
E och jag är topcab-stammisar. Speciellt E då han åker med dem nästan 3-4ggr i veckan. Alltid samma sträckor så vi vet vad taxametern brukar hamna på. Men chauffören igår tog en helt jävla fucking omväg.

Både jag och E tyckte att det var lite konstigt när han först körde mot Fridhemsplan och E lutade över till mig och viskade i mitt öra vad jag sa för destination till snubben. Sen diskuterade han diskret med chauffören i stil med "jaa, det kan va mycket trafik vid slussen blabla", och chauffören sa bara "ja det kan va ganska mycket trafik och rödljus där nu".. När gubben körde upp mot Bromma så kollade jag på E och frågade vartfan gubben var på väg så E frågade snällt vart han körde. Det mest irriterande var då att chauffören sa att det var en "vanlig väg som många kunder föredrar att dem ska köra". Vi som båda vet att det inte är sant satt där och sa inget. Kom fram till kransen och fick betala 100kr mer än vanligt.

Jag gick av och gick lite i förväg, efter kom en väldigt irriterad E. Vi både kom överens om att chauffören tog oss för idioter som aldrig åker med taxi och han körde omväg för att dryga ut sin dagskassa.
Självklart tyckte jag att E skulle ha varit ärlig med chauffören men han orkade inte tjaffsa. Så i morse ringde jag till huvudkontoret och anmälde ett klagomål.
Hade vi varit taxi-oskulder hade vi nog inte riktigt märkt att han tagit fel väg, men nu är vi stammisar och även VIP-kort innehavare. Jag vet inte vad hon som tog mitt samtal tyckte, men jag känner att jag gjort rätt. Svartlista mig, men det är för deras skull. Fortsätter gubben att hålla på så så kommer flera att klaga och det är dåligt reflekterat för företaget.

MEN! Sluta aldrig att åk med Topcab. För de är bäst i stan med bra priser. Alltid trevliga chaufförer förutom den vi åkte med igår. Vi hade väl lite otur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar