fredag 2 november 2012

En helg i köpenhamn

15.36

Just nu sitter jag och leechar på Espresso House's Wifi för att skriva de kommande blogginläggen. För er som har mig på FB var jag i Köpenhamn för första gången helgen som var. Initiativet kom från Emil och hans kollega Mario.
Båda hade ett gemensamt mål med denna resa, att äta på Ida Davidsen och lyxa till det med en finmiddag. Kommer dela upp det i flera inlägg med bilder och berättelser så denna blir mesta dels min generella uppfattning om Köpenhamn.


Har dessvärre inga bilder på själva staden, även om jag tog med mig min Canonkamera. Men som en riktig asiat har jag tagit bilder på maten vi ätit, mesta dels från Ida Davidsen, de kommer sen :))

Så min första intryck av Köpenhamn? Riktigt jävla nice skandinavisk stad! Stora gator, bra shopping och riktigt bra mat :D

Köpte choklad från Chocolate Hotel på Köpenhamns motsvarighet till Birgerjarlsgatan, första gången jag gick förbi där trodde jag seriöst att det var ett hotell med inriktning choklad men ett närmare titt var det en butik. Men fyndigt och god choklad :))
Vi bodde på Fox Hotel, som har ett coolt koncept men misslyckades med generell inredning och lokal. Bra läge dock.







Vi var 4 vuxna och en bebis som åkte. Jag fick liksom "leka" av mig lite med bebisen Julia. Champagnefrukost med goda mackor på vägen ner. 

Ska fortsätta med resten av resan i andra inlägg innan F plockar upp mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar