tisdag 6 november 2012

En helg i Göteborg

00.06

Jag har ju lite tid över från jobbet, så det har inte alls varit svårt för mig att flytta om timmar. Så två helger borta från Stockholm i rad har minsann satt sina spår.
Första helgen i Köpenhamn var kantad av god mat med god dryck. Andra helgen i Göteborg var......... stökig.


Kom fram fredagen utan några problem alls från SJs sida, vilket var en bummer för jag hade nästan hoppats på att det skulle bli försening för att F skulle jobba fram till 16.30 nån gång. Så väl framme i Centralstationen trallade jag över Nordstan och vidare till NK som var en Stor besvikelse. Utbudet var riktigt dåligt så jag gick vidare till köpcentret bredvid vars namn jag nu inte minns. Där satt jag på Espresso house och bloggade om Köpenhamn tills Chris kom förbi. Vi snackade tills han var tvungen att gå till jobbet och jag fortsatte med bloggandet tills F ringde.
Vi möttes upp på Järntorget och gick vidare för att handla grejer och alkohol till middagen. Fram tills dess var allt peachy, men sen kom the Stairway to heaven. Helvete va varm jag var när jag väl kom upp, men styrkan räckte ivf hela vägen upp utan en enda pause med packning (dock fick F ta min stora väska). Vi mötte också upp Fs roomie Daniel och hans studdybuddy Sixten.

Sixten fixade middagen, älgstek med ugnsstekta tillbehör och hemmagjord rödvinssås på Merlot. Daniel påminde mig så mycket om Malcom så jag har nu ofrivilligt börjat kalla honom Malcom. Däremot är Daniel mycket sötare och snyggare än Malcom. 
Kort och gott, efter middagen, 3 flaskor vin och ett par Gammeldansk shots så drog jag och F ut vidare till Avenyn. Glad att vi inte gick in i den första klubben för där verkade det bara finnas massa lammkött och dryga ungdomar. Vi mötte upp Fs vänner/kollegor från militären på nån sportbar som påminde om O'learys. Jag träffade några otroligt intressanta, trevliga och roliga killar. Kände mig otroligt trygg och säker bland det gänget, men vilken tjej skulle inte göra det hahaha. Ett gäng militärgrabbar och enda tjej? 

Jag minns inte riktigt hur många vi var, men vi gick vidare till Yaki-Da. 2 var för dyngraka för att komma in, och några försvann (?). Slutade med att bara jag, F, Erik och Roth kom in.
Jag räknade fram till 5 killar som raggade, det blev nästan lite som en sport. Den jobbigaste var nog en snubbe som var utklädd till en hummer som luktade rök. Han var riktigt vidrig pga stanken. Han som det var mest synd om var han som jag tog med mig upp till F och Erik. Minns inte ens vad han heter men jag dumpade honom hos killarna och drog vidare. Varför? Jag visste inte riktigt hur jag skulle bli av med honom när jag väl hade fått hans intresse så jag lät killarna fixa den biten. ÅH juste, jag träffade ju en annan supersöt kille som jag inte heller minns namnet på. Vi klickade ganska bra, mest för att vi hade samma intressen och så..


Jag var ganska packad den kvällen, eller ganska är egentligen the understatement of the year. Jag var pockyfull på en ny nivå. Framme vid baren beställde jag 3 shots och 1 drink samtidigt en man började prata med mig. Jag råkade spilla min drink på hans sällskap (en dam) 2-3ggr innan jag ens märkte nåt. F sa att han bara skratta åt mig på håll. Not cool.

Jag var grovt bakis när jag vaknade första gången, kunde inte riktigt somna om så jag kollade på Big bang istället.
Så det var en stökig och alkoholfylld dag följt av lugn och plågsam återhämtning. Jag är inte avtänd på alkohol nu, men jag ska nog inte ha en sån fylla på ett tag framöver....hoppas jag :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar