lördag 11 juni 2011

Upptagen fredag

11.56

Jag gjorde jättemycket igår, tyvärr tog jag inte så många bilder förutom på maten jag åt..... typisk asiat.

MEN! Jag kan ju börja med att berätta att jag igår natt tillsammans med mitt hjärta köpte en vinterresa till Kuala Lumpur......



Och inte nog med det, det bästa är att vi kommer att bo på 5 stjärniga hotellet Mandarin Oriental. Vi kommer självfallet inte att bo där under hela resan, det skulle kostat mig närmare 9000kr, mer än vad flygbiljetten kosta. Men det blir 4 nätter där och resterande på ett annat 4 stjärnigt hotell i närheten :)
E hade tjatat och tjatat på att vi MÅSTE bo där, och jag som fattig student har ju egentligen inte råd. Efter många irritationsmoment och diskussion så backade vi båda och kompromissade. Här nedan ser du lite bilder på hur hotellet set ut utanpå hotellet och innanför.




Vi åker tidigt Januari 2012 och blir borta i härliga 17 dagar. Blir min första resa till ett annat asiatiskt land förutom Hong Kong, E har varit där förut.

Förutom att jag slösat närmare 14000kr igår natt så spenderade jag närmare 2000kr på dagen... Min plånbok värker som bara den. Tro inte att jag har bra mycket pengar, resan köpte jag för min skatteåterbäring och allt annat som jag lösat av är lånade pengar. CSN för att vara mer korrekt.

Jaja. Jag har hela livet på mig att jobba och betala tillbaks.

Hur som helst. Jag började dagen med en IPL hudföryngringsbehandling på Salong M. Det gjorde ganska ont, men inte så att jag blev tvungen att avbryta behandlingen. Hade hoppats på att se resultat imorse, men jag måste väl vänta ett par dagar. Ifall det blir så bra som jag hoppas på kommer jag att rekommendera stället till mamma :)
Sen blev det sushi-lunch (Duuh) nere i Hötorgshallen. Gubben tror fortfarande att jag är korean, vet inte varför.. hmmmm



Hann med att få en riktig NAAASTY skavsår på ena foten, det blödde som bara den. Jag hat-älskar mina sommarskor ^^;;

Gick förbi Blodcentralen i Hötorget och lämnade blod (DU borde också göra det!!!)... Shoppade klänningar på H&M. Ska visa dem för E så får vi se om han gillar dem. Jag tror att jag gillar dem.. eller??
Åkte hem ganska snart efter det, hade då varit ute i stan i 4-5 timmar. Var ganska trött och mina fötter värkte. Skulle ändå käka middag med brorsan senare vid sju, fira hans 25årsdag!
Vi åt på Guldankan, samma som dem som startade upp En Ful och En Gul. Bra mat. Förrätterna var hur nice som helst. Vi beställde nån oxfilégryta med svamp (stark) som var sådär...men lättfriterade tigerräkorna var hur bra som helst!



Efter middagen var både jag och brorsan trötta, så vi åkte hem var för sig :)) Jag fortsatte min kväll med massa anime, Yu Yu Hakusho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar