onsdag 8 juni 2011

Min praktikperiod på Subito i kort

21.47

Förra onsdagen var sista dagen på Subito, fram tills nu har jag bara segat och jobbat. Och inte orkat blogga. Men det har inte varit så lärorikt som jag hade hoppats på, men ett superbra ställe att börja på om man är helt ny i branschen!

Så jag tänkte skryta lite med att jag har fått träffa Jane Lauder, som är GUD inom kosmetika/skönhetsvärlden. Du kanske undrar vem Jane är, hon är nämligen barnbarn till Esté Lauder. Som många kanske inte vet så har Esté Lauder massvis med kända märken under sig (som Clinique..).Anyways. Esté Lauder hade en presslaunch för deras märke Origins som Subito fick sköta allt från PR till genomförandet av evenemanget.
Provrören som ni ser längre ner var fyllda med smoothies i olika smaker! Supergott :D



Förutom det så drog jag, Jannika och Joanna på en härlig skärgårdstur med Najaden. Där dryck och mat flödade!


Längst fram ser ni Joanna och bakom henne Jannika. Båda var praktikanter samtidigt som mig :3 jättetrevliga och söta tjejer!

Har funderat lite på att byta praktikplats till höst. Då måste jag leta nytt redan under sommarlovet. Inte för att jag ogillade Subito, men jag känner att jag kanske lär mig mer om jag söker till ett större Event&PR byrå. Jag tog inte så mycket initiativ under min praktikperiod dels för att jag inte kände mig så säker på vad och hur mycket jag får ta för mig, vilket reflekterade lite på min utvärdering som jag fick av min handledare Daniel. Men något som han dock skrev var att jag måste jobba mer på att sälja idéer, vilket jag absolut håller med till 110% eftersom event och PR branschen is all about selling an idea. Måste få mer kött på benen helt enkelt. För det är absolut en bransch jag kan tänka mig och vill jobba i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar