torsdag 14 oktober 2010

Ett hjärtligt hejdå


18.36

Jag ska provjobba på Muffinsfabriken nästa onsdag. Det ska bli roligt och intressant att få byta arbetsplats. Och inte på tal om att jag har riktigt dåligt med pengar nu för tiden (ända sen jag slutade på SSP)..

En liten reflektion av SSP.
Har sen dagen jag fick samtalet från Benita undrat hejvilt på de nya reglerna HRF satte upp. Har inte kollat upp de och bekräftat själv än, kan va så att jag är lite rädd för att göra det.
Varför? Misstankarna över de nya reglerna började byggas sen jag började fråga E ifall han också hört talas om, men nej. Samma sak när han frågade hans restaurangchef. Till och med när jag frågade killarna på MB ifall de hade hört talas om nya reglerna så skakade de på huvudet...

Så naturligt får det mig att fundera på ifall det var något SSP hittade på för att "få bort mig" från deras anställningslista? De är ju faktiskt jäääävligt sneaky.
Hur som helst spelar det inte så stor roll för mig längre, jag hade känt ett tag att jag ville därifrån. Men hade varken orken eller ambitionen att söka annat. Så jag behövde en liten "push" för att göra det, och jag fick den.

Nu i slutändan kan jag bara tacka alla mina medarbetare för att de gjort SSP till en rolig upplevelse. Det var pga er som fick mig att stanna kvar där när det var som jobbigast. Tack Benita för att du varit en sån underbar skiftledare. Om ärligheten ska skina igenom, så tycker jag att SSP inte förtjänar dig. Du är fan mycket bättre än Centralen.
Och Olle. Du var fanimej jävligt irriterande, typ 99,9% av tiden.

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar