onsdag 29 september 2010

Vad har hänt?

00.47

Vad har hänt sen sist?
Moderaterna vann valet. Sverigedemokraterna blev dock inröstade i regeringen... Ska vi ta den diskussionen?

Jag är inte så påläst på vad alla partier står för, ivf inte så påläst till valet som precis var. Men jag kan förstå varför vissa tyckte att det var dags att rösta på SD. För jag kan hålla med dem, faktiskt. Fundamentalt tycker jag att alla ska få bo i Sverige, det är ett bra land. Fast det ska finnas en gräns på hur många man kan ta in. De befintliga och godkända medborgarna måste ju också kunna leva.
Så jaga ut lite muslimer från landet, men bara dem som inte gjort sig förtjänst till att ta del utav Sveriges välfärd.


Vad har mer hänt?
Jo jag och E tyckte att det verkligen var dags att gå till veterinären med Sony p.g.a. hans hudproblem. Hela kalaset har gått på nästan 2000kr. Mycket för en student som inte har jobb längre.
Hans mediciner gör honom törstig, så våra vanliga rasta sony 3ggr om dagen räcker inte. Han har kissat på sig 3ggr, inte roligt.

Mer?
Jag bokade in två möten inför kundprojektet, Uniflex och Wise Bemanning. Intressant att få lite inside info, faktiskt.

Mer?
Tracy ska flytta till England nästa vecka. Jag har fortfarande inte hört med brorsan ifall de gör slut eller försöker sig på distans. Distans låter dumt enligt mig.
Men vi ska äta avskedsmiddag nu i helgen på TGI Fridays. Kalla mig bortskämd om ni vill, men det där stället är fan inte min typ av restaurang längre. Borde gå och leta fram en present till henne.

Mer.
I helgen träffade jag Fredrik och John. På tal om John så var jag på hans fest borta i fiskis.. Jag gillar hans nya brud Nathalie. Och så fick jag en bättre inblick på deras relation som är extremt intressant.
Anyway. John drog ganska snart efter att vi möttes, killarna hade varit på brunch. Så jag och Fredrik fortsatte gå runt stan en stund, tog en cappuccino var och snackade massa skit.. Mycket gamla minnen och annat.

Roligast hittills.
Jag som är teamleader i projektarbetet skickade ett massmail till alla gruppmedlemmar. Skällde ut två medlemmar i mailet. Fick ett argt samtal av den ena där hon skällde ut mig. Grejen är att jag fortfarande inte riktigt tror att hon gjort så mkt som hon påstår. Well, vi får se imorn hur det ser ut.
Hennes utskällning har stört mig i två dagar nu. Hon är ful för övrigt.

Så bästa hittills.
Var ute och åt nudlar på Kimama ramen i söndags. Tur att jag facebook-stalkade Alisa, för jag annars hade jag inte sett att hon också skulle dit :D
Det var skitnice att träffa bruden och Clint. Men nudlarna var inte så goda som jag hade förväntat mig. Men skitsamma.

Sämst hittills.
Jag ville ha tårta idag. För att jag ville ha något att fira, exempelvis våran 2års dag. Men jag ville inte betala för den (menade på skoj) och E blev lite irriterad och sa "ska killen alltid betala eller?". Sen blev det tyst.
Jag vet att jag är fattig och lever extremt mycket på honom.... men jag är fortfarande tacksam för varenda krona han lägger på mig. Puss älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar