måndag 21 juni 2010

22år och inte så mycket visare

23.51

Min dag började väldigt bra. Skulle upp 9.30 för en tid på ungdomsmottagningen, E bestämde sig för att vakna samtidigt. Han hade redan sagt att han inte hunnit slå in presenten, så han wrappade ihop den. Den var ganska stor, och min första tanke var att han köpt en ny kameraväska till mig med tanke på att han vet att jag gillar att fota och han gav mig ett objektiv nu i julas... Men nej nej. En bärbar dator låg under handduken.

Jag har länge velat ha en bärbar dator. Bra att ha för skolarbeten och surfa runt när man är på semester och sådant. Men har inte haft råd att köpa en då jag bara jobbar extra. Får alltid lite ångest av att han alltid köper så dyra presenter till mig.
Efter ungdomsmottagningen så var det raka vägen hem och köpa ingredienser till min pannkakstårta E skulle göra till mig. Jag följde även med honom in till brunnsgatan för att plocka upp några backar vin.


Sen åkte jag iväg på lunch med Johanna på Kimama. Efteråt åkte jag in till centralen och letade efter en blus, men är så himla petig att jag aldrig hittar något.. E kom och mötte upp mig efter att han gjort klart alla sina sommelier uppgifter. Vi åkte hem och lagade middag. Färska pilgrimsmusslor med thai-inspirerad nudelsallad. Väldigt gott. Drack god champagne till och sen bakade vi vår pannkakstårta!




Såhär dags har vi druckit upp champagnen och ytterligare ett väldigt gott vin till tårtan, bara legat i soffan och kollat på Breaking Bad medan jag pillar på min dator. Bild kommer imorn.

Btw. Min present till mig själv, Bareminerals Start up kit, kom imorse. Im so happy!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar