söndag 21 juli 2013

Efter Kolingsborg träffade jag en pilot

18.53

Efter jobbet var jag ute. Ingen av mina kollegor ville ut för alla var fattiga och väntar på lönen på torsdag. Så jag hörde av mig till Hanse som var på väg till Kolingsborg efter Fabriken med ett par gemensamma vänner.

Var där tills stängning typ och sen så skulle jag och Hanse mot tunnelbanan..mötte Emmelie, John och Ticksy på vägen (de hade inte kommit så långt). Stod och pratade, sen helt från ingenstans kommer det fram en lång helt ok stilig kille och frågade ifall vi ville sätta oss nere vid vattnet och prata.. jag tackade först nej men sen så tänkte jag "varför inte?". Ingen hängde med, men jag sa till att om jag inte loggar in på FB vid 12 så har det hänt nåt dåligt. Stod och kramade om John länge, pratade lite och viskade lite. Jag var inte på topphumör när jag lämnade klubben så det var lite skönt att få träffa en helt random kille och få snacka av sig lite..

Han heter Johan och har jobbat som pilot fram tills 2013. Är 31 år gammal och sommarjobbar nu lite i hans mammas juvelbutik på Södermalm. 2012 var ett jobbigt år honom, han fick prata av sig lite så fick jag berätta om mina dumma problem.. Det var rätt trevligt. Vi gick ner till vattnet vid Slussen och kollade på soluppgången och snackade om allt från jobb, förhållanden till pengar och fastigheter.
Han ville träffas igen, men på mina termer. Så som vänner sa jag. Tror jag kommer ta med honom eventuell på tisdag då jag ska träffa denna "it-miljonär". Eller så får Johan följa med när jag och min kollega Filippa hänger på onsdag :D

Måste säga att jag har träffat många intressanta människor den här sommaren. Udda men intressanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar